Zašto bubnjevi i bubnjarski krugovi?

Karl T. Bruhn

s engleskog preveli:
Krešimir Oreški i Maja Lacković

Ljudska bića imaju potrebu pripadati, biti dio grupe individua koje dijele interese i koje se okupljaju zbog zajedničkog razloga. Takve su potrebe jednako bitne djeci i tinejdžerima kao i sredovječnim i starijim ljudima. Zapravo, sve više shvaćamo da bi ova potreba za povezivanjem s drugima mogla biti najbitnija komponenta za poboljšanje kvalitete života.

Projekt -

Stvaranje glazbe i zdravlja

Dr. Frederick Tims, glavni istraživač Projekta Stvaranje Glazbe i Zdravlja, profesor i predsjedavajući na Glazbenoj terapiji na sveučilištu u Michiganu kaže, "Čvrsto smo uvjereni da stariji ljudi koji nauče stvarati glazbu u podržavajućem i ugodnom društvenom okruženju, mogu postići obilne dobrobiti za svoje zdravlje." Vrlo poznat slučaj vezan za ovu temu je grupa New Horizons koju je započeo Dr. Roy Ernst, predsjednik odjela za glazbeno obrazovanje u obnovljenoj muzičkoj školi Eastman u Rochesteru, u New Yorku. Dr. Ernst je formirao grupu koja se uglavnom sastojala od odraslih osoba koje su bile između 60 i 85 godina starosti, od kojih većina nikad prije nije pohađala sate glazbe. Uz vodstvo i poticaj, grupa New Horizons postigla je odlične izvođačke uspjehe, da ne spominjemo velik užitak i radost članova i publike.

Istraživanje je jasno!

Odrasli mogu imati znatne dobrobiti - i to na mnogo načina - kada nauče stvarati svoju vlastitu glazbu u podržavajućem i ugodnom društvenom okruženju, odrasli mogu mnogo dobiti i to na mnogo načina. U časopisu MuSICA, Istraživačke zabilješke, Dr. Norman M. Weinberger iz Centra za neurobiologiju učenja i memoriranja Californijskog sveučilišta kod Irvina, jasno naglašava da "nikad nije kasno" za glazbu, te nadalje kaže, "Utvrđena je činjenica da je mozak odrasle osobe savršeno sposoban učiti i pamtiti glazbu tokom cijelog životnog vijeka."

Razgranjivanje industrije udaraljki

G. Remo Belli, osnivač i predsjednik kompanije Remo Inc., 1994. godine je napisao, "Najbrže rastući dio stanovništva sastoji se od ljudi iznad 50 godina starosti i većina njih ne traži iste stvari koje traže tradicionalni kupci udaraljki. Općenito govoreći, oni ne teže da budu vješti izvođači, nego traže kreativno i nagrađujuće društveno iskustvo - mogućnost da se povežu s drugima, mogućnost za samoizražavanje, da se opuste ili učine nešto "zdravo" za sebe."

Zašto bubnjevi, bubnjanje i

bubnjarski krugovi (drum circle)?

Privučeni smo bubnjevima. Oni su poput magneta i malo je ljudi koji mogu proći pored bubnja, a da ga dotaknu. Ali, povrh toga, ljudi sa malo ili nimalo glazbenog obrazovanja mogu sudjelovati u grupnim perkusionističkim aktivnostima. Bubnjarska događanja mogu približiti dobrobiti bubnjanja širem dijelu stanovništva, a ta iskustva imaju tendenciju biti radosna i pozitivna za sve koji sudjeluju. Sudjelovanje na takvom događanju potiče opuštanje, komunikaciju i osjećaj pripadanja zajednici. Barbara J. Crowe u svojem članku Misli bubnjarski iz 1994. godine naglašava da se aktivnosti bubnjarskih krugova zasnivaju na nekoliko osnovnih principa:
  • Odgovor na ritam je osnova ljudskog funkcioniranja koja perkusionističke aktivnosti i tehnike čini iznimno motivirajućim za ljude bilo koje dobi ili obrazovanja.
  • Čiste perkusionističke aktivnosti su zanimljive i pružaju užitak svim ljudima bez obzira na etničko i kulturološko nasljeđe, glazbene sklonosti ili godine, čineći tako ove aktivnostim korisnima za stvaranje grupa koje su zabavne i pozitivne širokom spektru ljudi.
  • Sudjelovanje u aktivnim grupnim perkusionističkim iskustvima ima fizičke dobrobiti uključujući okrijepljujuću fizičku aktivnost, opuštanje i upotrebu finijih motoričkih sposobnosti.
  • Stvara se jak osjećaj grupnog identiteta i osjećaj pripadanja zato što učesnici zajedno aktivno stvaraju glazbu i zato što ustrajno ponavljanje stalnog ritma sjedinjuje ljude fizički, emocionalno i mentalno.
  • U perkusionističkim aktivnostima može sudjelovati svatko s malo ili nimalo ranijeg glazbenog obrazovanja ili vježbanja, tako da ova iskustva postaju dostupna doslovno svim ljudima.

Karl Bruhn, sada umirovljen, član je tima Health Rhythms i savjetnik je predsjednika Američke udruge za glazbenu terapiju (AMTA - American Music Therapy Association). Karl je također bio i koordinator Projekta Stvaranje Glazbe i Zdravlja. Član je upravnog odbora kompanije REMO Inc. i nastavlja s aktivnostima u industriji glazbenih proizvoda.