“Sirena i Viktorija” raskošna komedija zabune Teatra Rugantino osvojila publiku na prvim izvedbama

Komedija “Sirena i Viktorija” ruskog dramatičara Aleksandra Galina, do sada neizvođena u Hrvatskoj, prije svega raskošna je komedija zabune koja, kako se komad razvija, žanrovski prelazi u komičnu melodramu. Pretpremijera, premijera 20. siječnja te prva izvedba nakon nje, 24. siječnja – odlično su prošle kod publike koja ih je nagradila velikim pljeskom.

Djela Aleksandra Galina, iako je on predstavnik dramskog pravca suvremene ruske drame koji se bavi sudbinom čovjeka u situaciji materijalne bijede i moralnog sloma u tzv. procesu tranzicije, uvijek su komedije. U temeljima tih komedija je njegova plemenitost, koja u svakodnevnom i trivijalnom otkriva ljudsku suštinu svih naših nedoumica i svih naših nemoći. Galinove teme, likovi i situacije našoj su kazališnoj publici vrlo bliski i prepoznatljivi.

sirena i viktorija 2Novopečena bogatašica koja se obogatila u tranziciji trgujući ponajviše stanovima i družeći se s kriminalcima, naizgled je pobjednica tranzicijskog maratona. U trenutku kad je posao tjera da nauči engleski, za instrukcije pronalazi doktoricu engleske filologije. Ženu koja je u tranziciji izgubila i status i posao i muža. Žaleći je, nalazi joj preko oglasa žigola koji ispunjava sve fantazije. No, u alkoholnoj izmaglici bira krivi broj i u njezin luksuzni stan umjesto neodoljivog mladog pastuha stiže ne baš mladi astronom, koji urušavanje idealistički ustrojenog svijeta preživljava šišajući pse po kućama...

Odličnu režiju ove tranzicijske priče potpisuje mladi beogradski redatelj Filip Grinvald, a na sceni se događa apsolutno glumačko majstorstvo troje sjajnih glumaca.

Sirena u briljantnoj izvedbi Gordane Gadžić miljenica je dasaka koje život znače u svoj svojoj raskalašenosti novopečene bogatašice. Ona je i tragikomična, nesretna, pijana, otkačena, na momente luda, na momente perfidna, sočna, fatalna žena, koju Gadžić igra bez zadrške. Komičarski moćna je u svojoj na više razina upitnoj potrazi za pastuhom koji ispunjava seksualne fantazije kojeg je namijenila svojoj prijateljici, da bi njezina ’misija’ dobila pomalo tragičnu i tužno iznijansiranu notu kad joj se pastuh koji to nije - svidi i učini idealnim ’materijalom’ za muža.

sirena i viktorija 3Dubravka Ostojić sjajna je u njenom opozitu, pomalo uštogljenoj Viktoriji, doktorici znanosti, razočaranoj u život i muškarce, simbolu tipičnih žrtvi tranzicije. Ljudi s visokim obrazovanjem koji se nisu najbolje snašli u tranzicijskim previranjima kad su ’isplivale’ raznorazne Sirene. Ostojić je podsjetila publiku kako je ne samo odlična komičarka, već podjednako sugestivna i u dramskim dijelovima.

I na kraju, potpuno neodoljivi Konstantin, vremešni astronom, žigolo koji to nije, u raljama tih dviju žena, u ulozi, kako i sam kaže u predstavi, u koju ga je doveo neobičan slučaj, a koja mu ne pripada. No, iako je beskrajno komičan i zabavan, Kostjine priče o zvijezdama imaju puno dublju poruku. Minuciozna uloga razrađena do najsitnijeg detalja u nezaboravnoj izvedbi Mladena Vasaryja.

Smijehom razoružana publika odlazi kući s neuništivom porukom da je od svega (ipak) najvažnije voljeti i biti voljen, bez obzira na debljinu novčanika, luksuzni stan na glavnom trgu...

20. i 28.3.2019 u 20 sati
Mala dvorana Lisinski. Ulaznice kupite online na http://www.lisinski.hr/hr/dogadanja/ ili rezervirajte na rugantino@rugantino.hr; 01/555-4848.

 sirena i viktorija 1